کد مطلب: 204598
۸ علامتي که نشان دهنده وقوع سکته قلبي است
تاریخ انتشار : 1399/11/04 08:24:54
نمایش : 1708
متخصصان انگليسي مي‌گويند آگاهي نسبت به علائم حمله قلبي و مراجعه سريع به پزشک براي نجات بيمار بسيار ضروري است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از اکسپرس، حمله قلبي يکي از جدي‌ترين موارد اورژانسي محسوب مي‌شود که ممکن است براي هر فردي رخ دهد و نيازمند مراجعه فوري به پزشک است. با اين حال، بسياري از مردم از علائم وقوع حمله قلبي بي خبر هستند.

حمله قلبي زماني رخ مي‌دهد که به دليل گرفتگي رگ‌هاي کرونري (رگ‌هاي خون رسان به قلب)، بافت قلب با فقدان خونرساني کافي مواجه مي‌شود و عضلات قلب به سختي مي‌کوشند خون را پمپاژ کنند. اگر اين روند ادامه يابد و خون رساني در رگ‌هاي کرونري دچار اختلال شود، عضلات قلب دچار مرگ دائمي مي‌شوند.

در بسياري از موارد ممکن است علائم سکته قلبي مخفي باقي بمانند. با اين حال، درد در قفسه سينه نخستين نشانه وقوع حمله قلبي است. برخي از افراد در زمان وقوع حمله قلبي از درد ملايم در قفسه سينه گلايه دارند. در برخي نمونه‌ها مانند زنان، افراد کهنسال و کساني که مبتلا به ديابت هستند ممکن است سکته قلبي بدون علامت درد در قفسه سينه باشد.

سکته قلبي

پزشکان به صورت تخصصي از مجموعه مختلفي از علائم که در بيمار مشاهده مي‌کنند پي به وقوع حمله قلبي مي‌برند. رايج‌ترين اين علائم شامل موارد ذيل مي‌شود:

۱- درد قفسه سينه
۲- درد در بازو‌ها
۳- گيجي
۴- تعريق
۵- تنگي نفس
۶- حالت تهوع و استفراغ
۷- اضطراب و استرس
۸- سرفه يا خس خس سينه

زماني که علائم بالا را در فرد مشاهده کرديد، نخستين اقدام بايد تماس با اورژانس باشد. هر چه مراجعه فرد به پزشک طولاني‌تر شود، احتمال مرگ دائمي عضلات قلب و در نهايت مرگ فرد بالا مي‌رود. کادر درماني اورژانس زماني که به بالين فرد مي‌رسند مي‌توانند نخستين اقدامات لازم براي احياي فعاليت قلب را انجام دهند.

توصيه مي‌شود افرادي که داراي سوابق خانوادگي و يا مشکلات قلبي هستند حتماً نسبت به علائم سکته قلبي هوشيار بوده و هميشه قرص‌هاي زيرزباني را در دسترس داشته باشند.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg